mandag den 30. juni 2014

Nu med job...et nyt kapitel er startet...

Som I kan læse ud fra titlen, så har jeg sørme fået mig et job. Det er gået utroligt hurtigt, men det er helt fantastisk!

Forrige torsdag (19.06) skrev jeg en mail til et vikarbureau, som ringede mig op inden for en halv time efter de havde modtaget mailen. Jeg skulle derfor til samtale inde hos bureauet først, for at få at vide om stillingen/jobbet, men også for, at vedkommende skulle se mig an. På en måde følte jeg lidt , at jeg var til eksamen - fik et kvarters forberedelse og skulle derefter høres i det.
Men det gik godt og jobbet lød spændende, også selvom jeg ikke kendte virksomheden eller noget til området overhovedet (revision). På vej hjem fra mødet ringede de mig op igen, for at sige, jeg skulle til jobsamtale kl. 16 (samme dag!). Jeg skyndte mig lige hjem, for så at tage afsted igen.

Jeg tog til jobsamtalen og havde en god fornemmelse igennem hele samtalen. Det var et rigtigt lækkert sted og føltes som om der var en god atmosfære i huset. Men fordi det hele var gået så hurtigt, fik jeg en betænkningstid på en nat. 😊
Hvis jeg havde en god følelse næste morgen, skulle jeg skrive en mail til ham for at sige, jeg stadig er interesseret...hvilket jeg jo selvfølgelig var! Så fredag var det så officielt - jeg havde fået et job! Jeg skulle dog bare begynde om mandagen, allerede.

Nu tænker I måske, "Jamen, hvor er det så henne du har fået arbejde?"...det skal jeg fortælle jer. Jeg har fået arbejde i marketingafdelingen i FSR - Danske Revisorer. Min titel er vi dog ikke blevet helt enige om endnu, men det bliver vi nok til sidst. For det skal nemlig lige siges, at den stilling de havde sat op hed "Salgs- og servicekonsulent", men det viste sig ikke at være lige det de søgte, det som de søgte var sådan én som jeg. En person/kandidat, som både havde forståelse for markedsføring, kommunikation både internt og eksternt (og ikke mindst forståelsen for at kunne snakke med kunderne, uden at være en salgsmand/-kvinde), og som samtidig også kunne andre ting, såsom strukturerer, organiserer og have et godt overblik over diverse ting og opgaver der måtte være (I ved, de sædvanlige ting, som alle sådan set har).

Jeg har nu arbejdet der i en uge, og min fornemmelse fra det første møde og den første samtale har jeg stadig...det er et virkeligt lækkert sted og en virkelig god atmosfære blandt medarbejderne. Men også fordi det er gået lidt hurtigt for alle parter, er jeg heller ikke kommet helt til rette endnu (altså siddeplads mæssigt)...der er blevet sat et bord, stort set midt på gulvet, fordi de har lidt pladsmangel i øjeblikket, men det vil der selvfølgelig komme en løsning på hurtigst muligt...haha... Men jeg tænker lidt, at sådan er det her i starten, da det er en ny stilling og mange af tingene er lidt flyvsk, indtil vi får sat os ned og fundet ud af, hvad jeg præcis skal gøre og hvad andre tager sig af. Som det fremgår af billedet, kan I se ikke alt er kommet på plads...jeg vil dog lige sige, at sådan er det ikke længere. Jeg har nu fået en stationær pc samt en bærbar, en arbejdsmobil og en tlf...så der sker fremskridt for hver dag der går. 😊

Mit nye arbejdssted...
Men uanset hvad så glæder jeg mig til at komme tilbage igen efter min ferie, som jeg selvfølgelig også skriver lidt om når jeg kommer hjem igen til den ganske, danske sommer.
Ellers må I alle sammen have en god og fantastisk sommer med både venner og familie! 😀

Ingen kommentarer:

Send en kommentar